Ankara,İstanbul,Çanakkale ve Bursa Gezisi

27 Mart – 01 Nisan Tarihleri arasında Ankara – İstanbul – Çanakkale – Bursa  gezisi düzenlendi.
Gezi 27 Mart gecesi öğrencilerimizin çoşkusu ve velilerimizin hüzünlü ama bir o kadar mutlu bakışları arasında saat  22:00’da okulumuz önünden hareketle başladı.Gece yapılan yolculuk öğrencilerin kaynaşmasına neden olurken neşeli bir ortam içinde devam etti.Gezinin birinci gününde Ankara’ya ulaşıldı,hoş bir ortamda yapılan sabah kahvaltısının ardından,Anıtkabir ziyareti başladı.Görkemli aslanlı yolda başlayan gezi rehber eşliğinde devam etti.Mozale önünde yapılan saygı duruşu ile süren ziyaret askerlerin nöbet değişimine denk gelmesiyle hoş bir an yaşandı.Anıtkabir ziyaretinde Eğitim-Öğretim Koordinatörümüz Sayın Uğur ALKAN Anıtkabir Anı Defterine İçten duygularını aktardı.Anıtkabir içinde yapılan gezi müzenin de ziyaret edilmesiyle son buldu.Ankara içinde yapılan gezimiz devam ederken yolumuzu hayvanat bahçesine çevirdik.Hayvanat bahçesinde öğrencilerimiz daha önce görmedikleri hayvanlarla karşılaşmanın verdiği heyecanı yaşadılar.Ankara’nın yüksek tepelerinden birinde kurulan lunapark da öğrencilerimizin özellikle görmek istedikleri yerlerden birtanesiydi,heyecan verici araçların olduğu park da öğrencilerimiz gönüllerince eğlendiler.Ankara gezimizin son durağı olan alışveriş merkezinde öğrencilerimiz hem kendileri için hem de aileleri için alışveriş yaptılar.Akşam saatlerinde biraz yorgun ama bir o kadar da mutlu olan öğrencilerimizle birlikte İstanbul’a gitmek üzere hareket ettik.

Gezinin 2. günü Sultan Ahmet Meydanında sabah erken saatlerde başladı.Sıcak bir çorbayla başlayan sabah kahvaltısının ardından Rehberimizin de bize katılmasıyla resmen başlamış oldu.Rehberimiz eşliğinde Sultan Ahmet Meydanında bulunan dikilitaşın tarihçesi ve bulunan alanın daha önce hangi amaçlarla kullanıldığı hakkında ayrıntılı bilgi aldıktan sonra Sultan Ahmet Camii gezisi turumuza ayrı bir renk kattı,Sultan Ahmet Camiinden ayrıldıktan sonra Ayasofya’ya yönümüzü çevirdik,gerek mimarisi gerekse tarihsel olgusu açısından tek kelime ile harika bir görsel şenlik karşısından hayranlığımızı gizleyemedik,Ayasofya dan ayrıldıktan sonra Yerebatan Sarnıcını ziyaret ettik.Güzel bir tekne turu eşliğinde Eminönü tarihi balık ekmekcisinden aldığımız balık ekmekle hoş bir ziyafet ve tur gezisi yaptık.Avrupa yakası kıyılarından başladığımız turumuz 1. ve 2. boğaz köprülerinin altından geçip asya yakası kıyılarından başlayıp tekrar Eminönü sahilinde son buldu.Rehberimiz eşliğinde hoş bir İstanbul turunun ardından alışveriş merkezinde günün son saatlerinde vakit geçirdik.Akşam saatlerinde Çanakkale’ye doğru hareket ettik.Gece vakti ulaştığımız Çanakkale Güzelyalı izci tesislerinde konakladık.Sabah bizi karşılayan yeni rehberimiz eşliğinde önce Namazgah tabyasından başlayıp ardından Koca Yusuf’un o dillere destan top atışını gerçekleştirdiği yer,Conk bayırı,Anafartalar,Arıburnu,Abidenin olduğu yer ve o bölge içinde kalan bir çok şehitliği rehberimizin eşiz anlatımıyla dinledik ve gezdik.Tarihe bu kadar yakın bir durumda olmak öğrencilerimizin de manevi değerlerinin coşkuya dönüşmesi gözlerden kaçmadı.Ziyaret ettiğimiz her bir noktanın ne kadar özel olduğu vatan uğruna nelerin yaşanıldığı tekrar tekrar içimize işledi.Çanakkale’de bir gece daha konakladıktan sonra yolumuzu Bursa’ya çevirdik,şehir içinde kısa bir tur ve yemeğin ardından bizleri eşsiz güzelliklerin karşıladığı Uludağ’a doğru yol aldık.Uludağ’da öğrencilerimiz küçük kızaklarla gönüllerince eğlendiler,görülmeye değer manzaraların olduğu ve özellikle öğrencilerimizin o keyiflerini izlemek gerçekten kayda değer anlardan birtanesiydi.Güzel bir kar keyfinin ardından hoş hatıralarla geri dönüş yolun açıktık.İnegöl’de nezih bir ortamda yenilen keyifli bir yemeğin ardından biraz yorgun ama bir o kadar keyifli olan öğrencilerimizle geri dönüş yolu önümüzde akıp geçti.1 Nisan Cuma sabahı okula ulaştığımızda tüm öğrencilerimizin yorgunluğu ama bir o kadarda yapılan gezinin kendilerine kazandırdıkları ve mutlulukları gözlerinden okunuyordu.Geziye katılan tüm öğretmen ve idareci arkadaşlarımıza göstermiş oldukları çabadan dolayı teşekkür ederiz.